Wednesday, June 15, 2011

Side Manga: Perkenalan dengan Manga

Kalau post sebelum ni, aku dah bercerita pasal my most favourite manga, kali ni nak cerita pasal macam mana aku kenal manga. segalanya bermula dengan DRAGON BALL. korang semua mesti tau manga tu kan? GOKU bersama rakan dan famili menyelamatkan dunia. Rasanya start menengah rendah, tingkatan 2 atau 3, aku pun x ingat. mula2 meminjam dari kawan2 yang bawak komik tu ke sekolah. then bila mula minat, start beli dan buat koleksi sendiri. masa tu around tahun 2000, 2001. harga komik dalam around RM4.30 kalau xsilap. so sebulan sekali pegi Pekan Parit Jawa (ni pekan paling hampir ngan rumah aku), beli la komik tu. masa sekolah dulu aku berjaya gak mengumpul komik Dragon Ball dari no 15-43 (clap 2 me).

tu cite menengah rendah, time perkenalan orang kata. sepanjang menengah rendah, komik yang aku kenal dan penah baca ialah DRAGON BALL, SAILORMOON (ni akak aku yang beli), JOHAN BOLA KERANJANG dan MISTERI NAGA. masuk sekolah menengah, aku duk asrama. dan kebetulan, budak bilik sebelah memang kaki manga. faiz namanya. dia memang banyak koleksi manga. so tiap2 hujung minggu, mesti kuar dengan dia pegi bandar untuk cari manga, masa tu kitorang sangat minat kreko.

dan selalunya bila balik outing, konfirm ramai kawan2 yang datang nak meminjam komik. dan bila dah banyak kali komik kitorang lunyai sebab ramai sangat yang baca, bila balik je dari outing, terus cepat2 sorokkan. bila ingat balik, rasa kelakar pulak. hehehe. dengan si faiz ni, macam2 lagi komik yang berkenan di hati. penah baca hunter x hunter, 3x3 eyes, dan banyak lagi la. semuanya gara2 member sorang ni. tapi aku feel lucky dapat kenal dengan dia. apa khabar la agaknya dia sekarang ni ek..

then masuk matrik n9, sama je la. xpenah miss kreko. hujung minggu g bandar seremban untuk cari komik. tapi kali ni dengan orang lain pulak. faiz menyambung pelajaran kat tempat lain. masa ni aku juz follow kreko je. yang lain2 xfollow sangat dah.

bila masuk UTM, berkenalan pulak dengan internet, makin seronok la perhubungan aku dengan manga. bila internet dah depan mata, aku xbeli dah komik lagi. aku banyak baca n save dari internet je. disebabkan kegilaan aku pada manga, sekarang ni aku ada koleksi penuh (dari episod 1 sampai latest) untuk manga ONE PIECE, NARUTO, KEKKAISHI, JUMBOR, HUNTER X HUNTER dan FAIRY TAIL. dan banyak lagi manga yang aku simpan tapi xfull la.

Sekian dulu, nak sambung baca ONE PIECE untuk kali keberapa ntah. hehe..
0 Comments
Comments

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...