Wednesday, June 15, 2011

Side Manga: Kenapa Minat One Piece


manga kegemaran aku for always and forever ialah ONE PIECE.. pada aku manga ni berkali2 lagi best kalau nak dicompare ngan manga popular lain macam NARUTO and BLEACH.. pada peminat naruto dan bleach, jangan marah. ni juz pendapat aku yang dah follow semua manga ni dari episod 1 sampai yang latest.

berbalik pada one piece, menceritakan tentang MONKEY D LUFFY, seorang remaja yang bercita2 menjadi PIRATE KING. pengembaraan bermula dengan hanya luffy seorang. kemudian beliau disertai rakan2 yang lain iaitu zoro, nami, usop, sanji, chopper, robin, franky dan yang terbaru ialah brook. mereka berlayar menaiki Going Merry dan kemudian bertukar dengan Thousand Sunny.

ok, kenapa aku suka ONE PIECE berbanding manga yang lain.

1. terlalu banyak misteri yang diwujudkan oleh EIICHIRO ODA dalam ONE PIECE. walaupun dah 600 lebih episod manga ONE PIECE, masih banyak lagi misteri yang belum ada jawapan.
contohnya: misteri siapakah ibu LUFFY, misteri D dalam nama Luffy dan lain2.

2. EIICHIRO ODA sangat kreatif dalam menghasilkan latar belakang, keadaan sesuatu episod. maksudnya disini macam arc di Water Seven, ODA dapat menghasilkan sebuah bandar yang 100% berfungsi menggunakan air.
3. jalan cerita ONE PIECE semakin lama semakin berkembang. daripada East Blue, mereka kini menghampiri New World. daripada Luffy berseorangan, kini ahli Straw Hat Pirates seramai 9 orang.
4. ONE PIECE merupakan satu2 nya manga yang aku xbosan nak ulang beratus2 kali pun. hehehe

so kepada yang membaca blog ni, jom la minat ONE PIECE. belum terlambat lagi untuk menjadi die-hard-fan ONE PIECE.

1 Comments
Comments

1 comments:

Yimun said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Akhirnya di tahun 2020....aq baru sahaja mula menonton One Piece

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...